Sunday, 14 July 2013

1st day puasa di hari kerja....

Alhamdulillah...semalam dalam pukul 6 petang selamat tiba dari kampung...mujur ada member yang tak balik kampung, call dia mintak tolong ambik kat stesen bas..

Sampai-sampai aje terus pi bazar ramadhan...kat sini x berapa meriah sangat...tapi ok lah daripada tak de kan...

berbuka kat rumah member.....aku tolong goreng sayur tu je sebab sampai pun dah
lambat...
Last week bangun sahur kat kampung ada orang yang kejutkan...hari ni dah kena bangun sendiri..sebab tu lah tak terbangun sahur pagi tadi..sumpah tak sedar apa...sedap jer membuta..sedar-sedar dah pukul 6.45...mau kelam kabut aku...hahahahaha...

Tapi aku okey je kalau tak sahur...time zaman student dulu pun mana pernah bangun sahur..jenuh la roommate kejutkan...harammm aku nak bangun....sama je sahur ke tak bagi aku...hari  ni kerja okey je..siap boleh dok bergelak sakan dengan staff...kena pulak hari ni tak banyak sampel darah....goyang kaki je lah gamaknya....

Puasa kat sini tak rasa sangat...may be sebab kat tempat sejuk macam ni kurang rasa lapar...tak macam kat kampung, dengan panas nya....rasa macam nak berendam aje dalam kolah sampai azan Maghrib...

Mak boleh bantai gelak bila aku call cerita yang aku terbabas tak bangun sahur pagi tadi...esok dan hari berikutnya mak dah volunteer nak jadi jam loceng aku..tepat pukul 5 pagi mak akan call kejutkan aku bangun sahur...hehehehehe...anak manja mak...

Tadi member dah call nak masak-masak kat rumah aku...belum pun aku setuju, terus dah plan nak masak apa...hampeh betoi...tapi aku okey jer...dah lama tak berasap dapur rumah tu...cuma aku kena inform dulu kat housemate cina lagi sorang tu....

Okey..selamat berbuka yokkk....nak keluar cari barang dapur....





No comments:

Post a Comment

Followers

World Clock