Tuesday, 9 July 2013

Selamat Berpuasa....

Alhamdulillah...tahun ni lagi sekali aku dapat menjalankan ibadah puasa...harap cukup le gamaknya aku puasa tahun ni...

By the way...aku tengah cuti sekarang...yeay!!!!

Dah 5 hari aku kat kampung...rasa seronok sangat-sangat dapat sambut first day puasa kat rumah dengan mak abah...mak pun pelik kenapa aku ambik cuti seminggu...mak ada tanya...ada apa-apa nak cerita ke? instinct seorang ibu..

Then aku malas nak bukak mulut..just jawab yang cuti aku banyak lagi yang tak guna...but memang betul pun.. mak pun tak soal banyak..cuma aku yakin sangat-sangat yang mak macam tau aku ada problem..just dia tak mau paksa aku cerita je...tenkiu mak coz memahami orang....

Sabtu lepas H dah selamat bertunang...hmmmmmmmmmm...........so this is the end.......

Mujur aku dah blah awal-awal balik kampung petang Jumaat tu..member2 keje yang lain ada ajak pi majlis pertunangan dia...dorang semua pelik kenapa aku tak pergi...aku tak nak jawab pape...cuti pun aku dah apply...

Jujur aku cakap yang aku dah boleh terima sememang nya aku tak kan mampu memiliki H...

So..malas nak pikir banyak..nak kata tak sedih, aku ada rasa sikit..cuma kali ni aku dah boleh terima dengan hati terbuka...

dulu time dia blah hilang macam tu je meroyan jugak aku...ting tong jugak nak dekat sebulan...masa tu aku feeling habis kat H...perasaan sayang tu masih menebal lagi kot...

Bila dah tak jumpa hampir 5 bulan jugak la...aku pun dah dapat sesuaikan diri tanpa H...tup-tup dalam sebulan lepas dia ada chat kat fesbuk....time tu memang tak dinafikan yang aku agak teruja gembira..

Yup aku tau yang H tak pernah ada perasaan pun kat aku..hanya sekadar sahabat...memang sentap jugak bila dapat tau yang dia nak bertunang (dah jadi tunang orang pun sekarang)...berita ni pun aku tau bukan dari mulut dia...salah satu sebab kenapa aku rasa sikit terkilan...Masa chatting dengan H malam tu, tak de pulak dia cerita nak bertunang ke apa....at least kalau keluar dari mulut dia, maybe aku dapat terima la kot...dia macam nak sorok je dari aku...

Even sampai sekarang pun tak de pape yang keluar dari mulut dia...x de pulak dia call or mesej kenapa aku tak hadiri majlis pertunangan dia tu...dia jemput pun menerusi sorang lagi member kami...dan dari mulut kawan aku tu jugak yang dia nak sangat-sangat aku ada time majlis tu....so apa yang dia cuba buat sekarang ni...kenapa tak direct terus je cakap kat aku kalau betul-betul nak aku pergi majlis tu...

Bila dah jadi macam tu..kepala rasa berasap je...aku jadi marah campur terkilan...dan dan tu jugak aku terus apply cuti seminggu...bos pulak banyak songeh...membebel jugak orang tua tu..tanya itu ini...aku dah la tengah kepala tak berapa nak betul...last-last dia luluskan jugak...puas aku kelentong dia bagi sebab untuk cuti lama....

Seminggu aku cuti ni nak relax-relax tenangkan otak....sambil tu nak menggemuk diri makan masakan mak..hahahaha....matila...puasa patutnya boleh diet...

Sesungguhnya bukan mudah untuk kita mencapai kebahagiaan...aku yakin satu hari nanti (tak tau bila) aku boleh kecapi kebahagiaan yang aku impikan..tudiaaa...hahahahah....chill okey..go go go.....

Aku nak chow dulu...nak prepare apa yang patut untuk berbuka petang ni...bapak awal lagi ni...hahahaha..semangat betoii aku...selamat berpuasa semua.....










10 comments:

  1. selamat berpuasa kid..semoga ramadhan kali ni lebih bermakna..in sha Allah..=)

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa tebuan kuneng....insyaAllah...amin...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. tenkiu....weh fallen angel apsal blog kau dah private erk???

      Delete
    2. dia nk kekang nafsu dia tu....hakhakhak...

      Delete
    3. bagus la mengekang nafsu di bulan puasa...;)

      Delete
  4. rilex k.. just let it go.. =)
    Salam Ramadan..

    ReplyDelete
  5. yeah bro....i will...:)
    tenkiu...salam ramadhan....

    ReplyDelete
  6. salam ramadhan....

    terasa diri ni sama macam situasi cik kindaichikid,,,,
    memendam rasa pada teman rapat,, walaupon die straight,, tp layanan die, cara die, buat rasa terlampau syg yg sgt yg akhirnya buat diri sendiri merana memendam rasa,,,, lagi2 dgn die da nak bertunang,,, hurmmm perit rasa kat ati,,, tuhan je yg tahu,,, apakah kebahagian utk org seperti kite akan temui jalannya? series setiap kali memikirkan masalah diri yg terpaksa menangung nafsu cam ni,, buat diri rasa rendah diri sgt dengan masyarakat,,,, rasa sedih xpernah lekang dr perasaan,,, hurmmmm

    ReplyDelete
  7. sepatutnya kita sendiri dah dapat tau kesudahannya kalau ada perasaan kat lelaki straight...bukan salah kita atau salah dia...btw aku harp kau pun tabah la yerk laluinya....:)

    ReplyDelete

Followers

World Clock