Sunday, 4 August 2013

Bangangnya aku....


Memang sangat lah bangang sebangang bangang nya. Mana aku nak letak muka ni. Hari ni boleh jadi tarikh bersejarah....

Boleh pulak aku tersilap tarikh. Dengan selamba badaknya aku masuk bilik meeting tadi. Ingat kan aku cemerlang lah sebab sampai awal. Tengok orang tak masuk lagi. Yang tukang setting laptop apa semua pon tak de lagi.

Aku pun duduk la sambil senang hatinya main henpon. Pastu agak macam dah lama, baru aku rasa pelik...biar betik...mana yang lain..baru lah terdetik kat hati...tak kan lah semua pakat lambat kot.

Aku mula rasa tak sedap hati. Aku tengok balik memo panggilan meeting.

6 Ogos 2013....

Eh sat...hari ni berapa hari bulan?..aku jadi blur...

Mak aih...hari ni 5 hb la ngokkk....

Dan dan tu aku blah angkat kaki...sialll...macam mana boleh tersilap tarikh ni...

Bodo...boleh pulak buat lawak antarabangsa pagi-pagi ni..adehhh...tapi yang buat aku rasa macam nak cabut kepala je bila kantoi dengan sorang kerani pentadbiran ni...

Eh En. R............. buat apa baru keluar dari bilik meeting ni?

Errr tak de pape...eh akak cantik lah hari ni..(ubah topik)

Akak tu sengih2 pastu buat muka pelik....pastu dia blah...

Agak-agak akak tu syak apa-apa tak. Harap lah tak...aku terus berambus dari situ...masuk lab tadi pun senyap-senyap..tak nak kantoi dengan anak buah...buat malu je kalau dorang tau...

Sebab tu lah dari tadi aku memerap je dalam ofis aku. Walaupun rasa-rasanya tragedi memalukan ni tak de  sape tau lagi, aku rasa macam terhina sangat...

Itu lah lain kali check betoi2..padahal aku dah tulis buat reminder dalam planner...may be kesan-kesan berpuasa kot. Sampai boleh jadi nyanyuk macam ni....ke dah makin tua kot...24 pun tak masuk lagi..



Sepanjang hari ni aku tak mo
jumpa sapa-sapa....





No comments:

Post a Comment

Followers

World Clock