Monday, 2 September 2013

Kak Ton lagiiii comeyyyy....


Selamat pagi semua. Pagi ni buka je FB tudia...berderet-deret post pasal harga minyak naik 20 sen. Ramai lah yang meroyan menyalak bagai. Aku malas nak ambik kesah...kalau tak mo keluarkan duit, jalan kaki je..habis cerita...

Sebelum ni duit 20 sen tu tak pernah nak amik kesah pon. Siap boleh campak merata lagi. Sekarang ni..hah tudia....baru tau betapa 20 sen tu berguna jugak...just think positif..so kena berjimat cermat lorh lepas ni..

Malas nak meraban macam-macam pasal minyak naik harga ni..bukan boleh menguntungkan aku pun kalau mencarut tak tentu pasal....

Dalam pada budak-budak lab ni rancak sembang pasal isu 20 sen, aku larik pi mengular kat kafe....sampel tak banyak pagi ni...so time for curik tulang..astaga..burok perangai..hak hak hak....*jangan contohi amalan kurang sihat ini ye*

Tengah dok syok perati itu ini menu kat kafe...hampir melatah aku bila ada orang tepuk bahu...choyy..mujur tak mencarut bukan-bukan...

Hmmm budak ni lagi...serabut aku. Anak tokey kafe ni selalu mengendeng kat aku kalau tiap kali aku makan kat kafe...ni dah lama tak jumpa budak blurr ni sebab selalu makan kat luar...nak je aku lempang muka dok tersengih-sengih..

Pagi tadi siap puji-puji aku..abang comey lah...pakai baju pink lagik nampak cute lah....rimas aku..dah lah lapar gila babi...mau ada yang kena telan kot....tak senang aku nak ceduk makanan...


Pastu aku  buat lawak bangang dengan harapan dia berambus secepat mungkin...

"Dik Kak Ton lagik comey....cer adik pi puji kak ton pulak..sian dia.."

Lepas tu nak tau dia jawab apa....

"kak ton tu sapa...kat mana nak cari dia????"

Huwaarrggghhhh....stress aku ngan budak blurr tahap cipan ni....orang dok stress dengan isu minyak..aku pulak pagi-pagi dah meroyan sebab budak blurr ni....

Member aku dah gelak macam setan kat sebelah....

Dan dan tu jugak aku blah carik tempat duduk...budak tadi dok blurr kat situ jugak...pastu sengih-sengih macam orang terencat....

Mujur muka boleh tahan cute..hehehehe....silap hari bulan mau aku rembat budak ni bawak balik rumah...

yang ni memang mimpi ngeri....


1 comment:

  1. hm...mengikut pada pandangan aku, ko ni x ubah macam seekor monyet, tau mencarut n perasan diri bagus, Orang sekarang panggil tu Monyet alaf millennium :3 ,, fuhuhuu... betul kot... pemikiran ko pun nampak tak matang, serupa macam monyet jugak, taknak ambik tau isu semasa, khususnya kenaikan harga minyak, 20 sen je? ko isi minyak kereta/moto cikai berapa liter? 1 litter je ke? ke >10 L ?

    kalo ko isi >10, cth 15 L, cth kalo dulu 1 L= RM 2.00 tapi sekarang 1L= RM2.20....

    ......meh aku nak tunjuk silap mata.....

    Asalnya jika sebelum peningkatan 20 sen (RM2.00), ko just perlu bayar RM 30.00=15L

    Tapi lepas naik 20 sen se-L......

    darabkan RM 0.20 dengan jumlah itter yang ko isi

    RM 0.20 X 15= RM 3.00


    Tambahkan RM 3 ngan jumlah asal bayaran..... RM (30 + 3)= RM 33.00!



    Dalam hati:"aku ni macam ngajar budak tak cukup akal je.. benda senang ni... kalo dia tak faham n tak nak tahu jugak dengan isu semasa kat malaysia ni...aku tak tau lah dia ni layak hidup ke tak, sayang betul Oxygen kena kongsi ngan mahkluk ni :3 huhuhuhu Dark Side of Me??? So what? "

    ReplyDelete

Followers

World Clock