Tuesday, 17 December 2013

Nak ke tak????


Tudia lama benor habaq hang tak update blog....semekem semekom semekom...Ade sape sape tak kat sini????

Muahahahaha...busy seyh dengan keje-keje hujung tahun ni. Mana nak siapkan report lagi. Nak kejar vendor untuk maintenance mesin-mesin kat lab. Ayyak...tu belum nak habiskan duit peruntukan. Kalau tak habiskan, next year dapat ciput pulak....

Bila tang ada masa sikit. Aku bukak jugak blog. Tapi jadi malas ya amat nak update. Just bukak nengok-nengok blog-blog yang aku follow...

Fesbuk pon aku dah jarang singgah...sekali sekala je..tu pun bukak tak sampai 2 3 minit...hehehehe..dah bukak time waktu keje...harus la sat je...karang anak buah tengok...x sedap pulak jadinya nanti...harus tunjuk contoh teladan yang baik..walaupun sekali sekala tibai buat mende tak semenggah jugak aku...hikhikhik

Lately ni aku lebih suka mengadap instagram...amik gambar bajet comel..pastu post kat situ...muahahahaha....

Errrr....ada satu cerita nak share....ada la kan sorang mamat ni nak kenal-kenal dengan aku...umur dia dalam lewat 30 an....dia ni kawan baik dengan sorang  MLT senior kat lab...aku pulak just kenal-kenal macam tu je...


Then selalu jugak terserempak masa karok...
sebab tak kenal sangat..so aku senyum
angguk kepala je...jenis
aku yang memang segan nak tegur orang...idok le aku nak pi merenyam sembang-sembang mesra macam dah lama kenal....lagi-lagi dengan jantan...

Nak dipendekkan cerita...last week, hari Jumaat kalau tak silap...aku dengan tahap lapar gila babi turun ke kafe..cari makanan...punyalah simpan niat malam tu nak diet, minum segelas susu jer lepas subuh....sudahnya tak sampai pukul 9 pagi lagi...perut dah berdongdang sayang minta diisi...

Dah jodoh kot...hahaha...mamat tu ada tengah minum dengan sapa ntah.....pelik jugak....dia ni keje kat sekolah...pehal sampai ke sini breakfast..malas ambik pot....baik aku cepat-cepat tapau makanan...

Tengah dok syok kaut nasi goreng tu la, mamat tu datang kat aku....dia tegur aku kenapa lama dah tak pi karok...aku jawab je la dah malas nak keluar malam...mau banyak beribadat katanya...*saja buat lawak bodo*

Sebelum dia blah...dia mintak nombor fon aku....tak banyak soal, aku bagi je lah...aku dah pikir macam-macam dah...ye lah, aku dah dapat hidu taktik mamat tu..btw kalau korang nak tau..mamat tu nampak lemah gemalai sikit...tapi dah kahwin...pasang dua lagi tu...anak pon setengah dozen jugak rasanya...*moral nya jangan dok hina lelaki lembut okeyhhhh*

Malam tu jugak mamat tu mesej ajak kua minum...aku okey je...kena pulak member baik aku balik kampung...so x de mende nak buat...

Ingatkan nak pi minum minum jer...sudahnya lajak pi karok pulak...mamat tu sorang je yang melalak...aku dah ngantokk gila babi...malas nak karok...kena pulak suara tak berapa nak merdu....mau orang lempar dengan mikrofon kot kalau dengar dasyat nya suara aku..


Dan esok nya jugak dia ajak aku breakfast sama-sama kat hotel....perghhhh....tak kan nak tolak rezeki kot...masa tu lah aku tau serba sikit pasal mamat tu...banyak duit habaq hang....kat sekolah dia keje biasa je..tapi dia banyak side income lain....dan dan otak aku mula merencana plan jahat...muahahahahaha...

So far dia tak de lah luahkan apa-apa lagi kat aku....tapi cara layanan dia kat aku macam aku ni bini dia je..selalu mesej tanya macam-macam...dah makan belum...makan apa...keje ok ke tak...kadang-kadang naik rimas jugak....


Entah la..kalau ikutkan hati...aku tak berapa berkenan sangat dengat mamat tu...bukan taste aku walaupun dia boleh dikatakan banyak duit...yang pasti aku still lagi mengharap pada NF....sekarang aku dah tak bercakap langsung dengan NF.....dia pon senyap macam tu je....

Aku pun tak tau la apa yang si NF tu pakai...sampai aku tak boleh langsung berhenti pikir pasal dia...dah kena nasi kangkang kot aku ni...

Arghhhh serabut kepala....malam ni mamat lembut tu nak ajak aku kuar lagi...nak tolak, aku pulak jenis tak sampai hati...x pe lah..janji dia belanja...



~ Apa yang kita nak tak semestinya dapat
yang kita tak nak pulak berpusu-pusu datang ~



No comments:

Post a Comment

Followers

World Clock