Thursday, 23 January 2014

Berat tak turun turun pon!!!!



Down saja rasa...Arghhhh!!!

Mana tak nya.

Petang semalam time lab lengang. Ada la dua orang MLT je tengah dok sembang gelak gelak macam pontianak. Yang lain MIA...x tau pulak ke mana...aku malas nak tanya...lagipun dah pukul 4 setengah...ada le tuh pi merayap ke mana...

Masa tu la aku curi-curi pi bilik screening blood donor..ahah buat aku pi sana...aku nak pi cari satu benda...iaitu penimbang...


Last aku timbang berat adalah dua bulan lepas...masa tu berat badan ya ampun....terasa hina diri ni nak mention...

Aku ni dah la dikategorikan dalam golongan tak cukup inci...pulak tu badan makin mengembong...kalau emma maembong tu cantik la jugak...

So semalam dengan perasaan yang berdebar maha hebat nak pi timbang...nak tengok apa hasil setelah lebih kurang 3 minggu aku join kelas aerobic...seminggu 4 kali aku pi...Isnin Selasa Rabu Khamis..tak pernah miss...weekend pulak aku curi-curi masa main dumb bell...actually masa yang nak dicuri tu sangat lah terhad...


Mana tak nya...asal weekend je mesti keluar berjimba dengan member...bosan seyh memerap dalam rumah main telor je...itu pasal dumb bell kepunyaan aku tu sering terabai...hikhikhikhik...

Aku buka kasut...buang segala macam khazanah yang ada dalam poket kemeja seluar...dengan tag nama pon aku campak jugak...punya nak bagi accurate habis timbangan tuh...tak mo ada penambahan berat daripada benda asing yang lain...


Kalau boleh bogel..nak je aku tanggal semua baju seluar...eh tu pon nak dekat 1 kilo kot...hahahahaha

Tapi idok le aku nak telanjang..tak ke naya je staff aku serbu masuk bilik tu...mau setahun lapan bulan aku tak masuk kerja kot...tak pun serta merta apply mintak tukar...


Dah ready apa semua..aku pon dengan tertib lagi sopan nya berdiri atas penimbang tu...aku tunggu dengan cemas nya tang mana jarum penimbang tu nak stay pegun tak bergerak...

Hampehhh.....

Aku tak tau la penimbang tu nak menipu  atau aku yang tak dapat terima hakikat sebenar kehidupan...hidup ini memang kejammmmmmm.....

Lagi bertambah 2 kilo...apekah???

Why????

*meratapi nasib diri sambil mulut mengunyah kuih donat, karipap, dan cekodok*








6 comments:

  1. Hypothyroidism ke? Hahaha.. gurau je~

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr...tak kot..tak tau lah..minta simpang lerr...x mo la ada sakit2 nih...
      :)

      Delete
  2. yg ayat last tu paling x boleh blah... makanan la teman setia kala bdukacita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah makan baru rasa bersalah.....apekah...

      Delete

Followers

World Clock