Tuesday, 11 February 2014

Fobia atau geli Cacing ?

Sapa geli kat cacing ?? angkat konek...

Aku habaq awal-awal yang aku memang geli gila kat cacing....atau pun fobia mungkin...

Fobia sebab waktu kecik-kecik dulu pernah terjatuh atas sekumpulan cacing yang banyak...eiiiiiiiwwwwwww....kalau ingat balik sure meremang bulu roma...

Abang aku lah...mangkuk jamban terbang betul...tak de hati perut pi tolak adik dia yang montel masaa tu...kan dah terjatuh atas tanah lumpur yang ada banyak cacing....

Memang dari kecik sebelum kejadian tu pun..aku dah geli kat cacing...dan ulat yang jenis licin badan dia...kalau ulat bulu tu aku tak geli sangat....

Lepas je tragedi jatuh atas cacing yang banyak tuh...terus aku demam....hebat tak penangan seekor cacing ...eiwwwww...tengah type entri ni pun aku dah meremang bulu roma terbayang cacing besar besar panjang tuh....

Bila masuk sekolah...aku tak pernah cerita kat orang pun..hanya member2 baik je yang tau lah pasal ni...lagipu malu kalau orang tau....pompoan jer yang geli-geli kat menatang tu...sebab tu aku tak pernah minat memancing...kan kena guna umpan cacing....mati hidup balik pun aku tak kan buang tebiat pi gali tanah carik cacing buat umpan memancing....

Masa kat kolej matrikulasi lah yang paling aku ingat satu peristiwa nih....aku amik kelas Sains Hayat..so ofkos lah belajar Bio kan.....ada bab pasal animal kingdom...dan kena belaja lah pasal spesis-spesis cacing nih...ingatkan belajar teori dalam lecture jer...rupanya ada jugak amali...

Aku dah ketaq lutut...

Dalam amali tuh...student kena lukis gambar haiwan...pastu label lah dia punya body part apa semua...

Binatang lain aku tak kesah...tuh cacing yang kat dalam petri dish....aku ingat lagi cacing tuh dok bergerak-gerak....errrrrrrrrrrrr.....

Classmate aku masa tu heran tengok aku tak pi kat section yang ada cacing tuh....pastu dorang tengok aku lain macam jer...terus dorang dapat agak yang aku geli kat menatang tuh.....

Apalagi...terus masing-masing jadi setan...kejar aku dengan cacing tuh...babiiiiiiiiiiiiiiii.....

Nak menangis aku lari tawaf makmal petang tuh....Tutor pulak  masa tu masuk air jugak...bukan nya nak halang...lagi dia gelak ada la menonton adengan kejar-mengejar antara cacing dan manusia....

Memang petang tu aku blah balik hostel awal......dengan tak sudah kan keje amali petang tuh..lantak....

Lepas kejadian tuh...memang aku kenyang makan sindir lah....pundek betoi...

Paling aku tak suka bila hari hujan....mesti akan ada dua tiga ekor cacing yang tergedik-gedik kat atas lantai koridor depan kuarters aku ni hah....memang tak lah, aku nak lalu kat area situ....

Member aku pernah cakap...buat apa nak takut kat cacing...bukan boleh terbang atau melompat naik kat badan pun...

Bodoh..memang lah cacing tak pandai lompat or terbang...dah memang aku geli..nak buat macam mana....

Hahahahaha...bila pikir balik...memang lawak....dan entri ni pun aku tak letak gambar cacing...aku tengok gambar pun dah meremang bulu roma....sampaikan nota kuliah pasal menatang nih yang ada gambar dia...aku gunting mana-mana ada gambar tuh....buang terus....tak mau tengok...

Pernah kot aku mimpi jatuh dalam lubang yang banyak cacing...sebabnya boleh mengigau menatang tuh....tengok rancangan Guinness World Record..ada sorang mamat bangang nih telan satu mangkuk cacing hidop...gila ke apa....kau buat keje tak faedah semata-mata nak buat rekod telan cacing hidup-hidup...errrrrrrrrrrrrrrr...

Okey sekian....babaiiii....







11 comments:

  1. Aku geli kt lipas!! Bru dgr org sebut je dh histeria.. hahaha.

    ReplyDelete
  2. aku x tkut or gli sume tuh, cuma rasa kotog yg amat kat menatang tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. JAZZLE : eleh geli la tuh..cakap jer...kan kan kan???? hahaha

      Delete
  3. pobiaaa ktanyer~ si sufi xb0ley blah dekat anak-anak binatang yang xberbulu cam anak tikus, anak arnab, anak kucen. . .geli gler k0wt

    rajin2 djemput mlwat bel0g si sufi sama yer. .ad wat knduri sket
    huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sufi : menu apa ye ??? hahahaha

      Delete
    2. aku p dah, papun tak jamu, aku blik lagutu jeee,

      Delete
    3. Kindaichi : ketupat s0tong ala2 gang bang ktanyer
      huhu

      Jazzlee : sengal kaw hahahaha

      Delete
  4. Sufi : pengat pisang tanduk ada????????

    ReplyDelete
  5. hg larat makan ka ? pisang awak pun dah ckup dah, hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. JAZZLE kalau sedap...tambah 2 3 kali....hingga menjilat jari kaki...

      Delete

Followers

World Clock