Sunday, 2 March 2014

Anak ikan cleaner tegur aku....


Good morning everyone...hari ni Isnin, makanya datang kerja dengan perasaan yang malas...

Eh eh..tak baik...datang kerja demi sesuap nasi...nak cari rezeki yang halal...malas macam mana pun..kena kasi semangat sikit...lagu mana nak berjaya kalau asyik malas-malas aje dik non oiii....


Ahah....pagi tadi masa dalam lift ada sorang anak ikan cleaner ni tegur aku...anak ikan kelate tuu...

Aku memang jenis tak reti nak tegur orang yang tak kenal..so buat bodo je la dalam lift tu..diam sambil belek handphone...


Budak tu tegur dulu tanya..

"Abang orang mana?"

Aku ingat dia cakap dengan orang lain...tapi kami berdua je dalam lift tu...sah le dia tuju soalan tu kat aku....walaupun aku nampak sombong..tapi kalau orang dah tegur dulu, aku okey je.....

So...terjadi lah sesi perkenalan dalam lift..muahahahaaha...

Dan baru terperasan yang budak tu cleaner kat lab...sebelum ni ada sorang pak cik tempang tu...dah berhenti entah kenapa...budak tu lah pengganti cleaner kat unit aku...ahah..dah perasan daripada last week...


Tapi entah kenapa aku dapat rasa budak ni macam lain sikit...asal lalu jer depan bilik aku mesti dia peralih tengok aku buat kerja..ingat aku tak sedar...

Tengah aku dok taip entri ni pun..ada je budak tu dalam bilik aku..dok mop lantai...sambil tu bijik mata dia jeling usya aku...*bukan perasan sendiri ye*....


Lantak la kau budak...tak luak pon takat usya-usya macam tu...aku okey je kalau nak berkawan...and one more aku tak pilih kawan...tak pandang pon kau siapa dan kerja apa....kalau dia okey..why not...

Tapi aku dapat rasakan yang budak ni macam something jer....muahahahaha....

Kalau betul sangkaan aku...sorry la dik..aku tak layan budak lagi muda daripada aku....baru lepas SPM kau...hah...pucuk muda lagi ni...


Tengok je la apa yang bakal terjadi.....

Btw..esok aku akan ke Temerloh lagi..ada kursus dua hari pulak sampai hari Khamis...errrrrr....sape2 orang Temerloh?????






11 comments:

  1. anak ikan sgt lah tu, tentu hanyir sakan, no wonderlah ko juai mahal, ahaks2
    aku amat sangsi tahap kebersihan diaorang,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazzlee: ish tak baik hang....budak ni la yg cuci lab tmpt keje aku...

      Delete
    2. alaaaa ciannya kid, meh sini aku pluk, nak gigit idung koo, hahaha

      Delete
    3. Jazzlee : kenapa hidung aku pulk jadik mangsa?????ini tidak adil

      Delete
    4. hahaha, idung pun best gak, aaa nanti ang practice kat abang A, ang gigitt2, paih tuh nyot3, disitulah kesedapanya, ada rase lmak masin gitu2, ahak2

      Delete
    5. Jazzle : yg lemak masin tu mesti rasa taik hidong kan?????

      Delete
  2. good job en kid, entry ni wat aku buka mata, tak sangka ada orang pandang sebelah mata jaaa pada kami golongan anak ikan, baru habis study @ baru nak cari kerja. en jazzle awak mungkin pro@berada, tak semestinya tanggapan awak benar, aku dapat bayangkan kau hanya hidup dlm kleompok kau penuh kemewahan dan glamour, tapi terkongkong dengan itu ini. tak macam kami lepas bebas dan gembira dgn sesiapa sahaja. bukalah mata pandanglah sekeliling, pasti kau akan rasa tanggapan kau sememangnya silap. aku juga perasan kau haya tumpukan pada orang tertentu sahaja. wlaupun sakit hati membaca komen kau, tapi aku tetap suka nak baca.

    ReplyDelete
  3. budak kampung, nape ckp cam tuh, tuh usik2 jeeee, next time klu ada point aku usik ko plak, gigit idung bru tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budakkampung : aku dulu pun pernah rasa susah nak carik keje lepas habis belaja...byk keje aku buat...kerani kontrak, keje kat Mcd, tolong orang katering....tolong abah pi bendang...
      aku tak kisah nak kawan ngan sape2....as long niat hanya untuk berkawan...tak lebih2...

      Delete

Followers

World Clock