Sunday, 9 March 2014

Pray for MH370


Dah beberapa hari tak update blog....

Busy sikit selepas aku balik daripada kursus di Temerloh last week...bulan lepas je dua kali pi Temerloh...kalau ikut hari ni aku ada kursus lagi di hospital Kuantan...tapi aku tak pi...hantar wakil MLT je...

Hari ni kena attend meeting Validasi...baru habis je pon...bapak lama gila meeting..naik kematu bontot aku...empat lima enam kali jugak aku keluar pi toilet...

Mujur ada sedia makan tengah hari...dengan perut lapar gila babi...

Rasa-rasa mesti semua dah tau kan pasal berita kehilangan kapal terbang MAS MH 370...memang menggemparkan satu Malaysia, malah satu dunia pun kecoh pasal cerita ni...


Sejak dari hari Sabtu lepas, kat dada-dada akhabar, internet, laman sosial..trending pasal kes kehilangan MH 370 ni...

Sampai sekarang..still tiada petunjuk ditemui...

Aku pun turut rasa sedih dan tumpang simpati kepada ahli keluarga penumpang kapal terbang MH 370.....serius cakap nak nangis aku tengok wajah-wajah insan yang menanti kepulangan ahli keluarga mereka yang terlibat...





tak dapat dibayangkan kalau orang yang kita sayang turut sama ada dalam kapal terbang.....berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul....
Sama-sama la kita berdoa agar MH 370 dapat kembali dengan selamatnya.....dan permudahkan segala usaha dalam misi mencari kapal terbang tersebut....tidak mengira kaum, agama, bangsa dan fahaman politik...




Walaupun tiada ahli keluarga kita yang terlibat sama......Amin....


11 comments:

  1. Amin..... smoga ia dpt ditemui..... kapal terbang hilang secara tiba-tiba adalah sesuatu yang mushkil sebenarnya..... kalau ada masalah technical pon.... mesti ad perhubungan..... ini hilang terus..... umpama macam masuk kawasan segi tiga bermuda plak..... pe2 pon..... kita doakan mereka supaya selamat......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...segalanya misteri kan....itu la, kita hanya mampu membantu dengan berdoa saja...

      Delete
  2. dari sudut diri/hati yg hina dan kotor di sisi tuhan, aku tetap menadah tgn untuk memohon semoga Allah SWT melindungi mereka semua, dan jika sebaliknya berlaku moga ditemukan jasad untuk diuruskan sebaiknya, amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazzle : Amin....mana tahu, doa-doa daripada kita insyaAllah akan termakbul....

      Delete
  3. Amin, moga bro kid dirahmati Allah jua...
    aku yang tahap kelabu asap ni lagi laaa hina dina disisiNya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shahir : amin...sama jugak utk kau bro....kita semua manusia biasa..tiada yg sempurna disisiNya....:)

      Delete
  4. budak kampung, ko tuh masih muda, kurang dosa compare ngan kami, doa panjang2 skit.. insyaalah..
    dah dpt keje ke blum ?

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Followers

World Clock