Sunday, 17 August 2014

Sesekali perlu mengalah....


Kadang-kadang memang susah nak mengalah..susah nak rendahkan ego yang tinggi melangit..susah nak mengakui salah sendiri...walaupun memang sah-sah salah diri sendiri...

Tapi itu lah...manusia ni salah sendiri memang tak nampak...salah orang aje yang nampak..yang dibesar-besarkan...yang dicanang-canangkan...

Dalam perhubungan kalau masing-masing tak mau mengalah...hang tuduh aku..aku tuduh hang...balik-balik nak tuding jari kat orang...apa salah nya saling mengalah...tak de luak mana pun...kadang-kadang ego dalam diri tu perlu dibuang...

Ni asal gaduh jer..tangan kaki semua nak naik...lepas tu habis diungkit diselongkar balik cerita buruk dulu kala...bila masa okey...sayang..i love u...u love me...ingat tak sakit hati ke bila orang yang disayangi ungkit balik sejarah kita yang dulu...lebih percaya kan cakap orang daripada kita....

Dengar cakap orang pun satu hal...nampak sangat kepercayaan terhadap orang yang kita sayang tu tak de dalam diri sendiri...mulut orang...kalau nak dengar orang cakap buruk pasal kita, memang tak cukup sehari....yang dengki busuk hati sampai sudah tak kan berhenti cakap bukan-bukan pasal kita...

Sesekali diri tu mengalah..apa salah nya...tak tercalar pun maruah kalau kita sendiri yang mulakan kata maaf..walaupun bukan salah kita pada mulanya...

Jangan sampai bila dah sampai tahap yang kronik...yang dah tak boleh diperbetulkan balik...masa tu baru nak menyesal...baru nak melalak siang malam....

Sesetengah orang bila hati dia dah sakit...perasaan sayang dia dah mati....pujuk lah macam mana sekalipun...untuk kembali semula adalah mustahil...hati manusia ni rapuh...bila dah hancur berkecai....mampu ke nak kutip satu per satu..then cantum balik...walaupun guna gam gajah....parut tetap ada...






10 comments:

  1. Sabar ea Kid. Biasalah... Banyak manusia asyik nak menang dalam dunia ni. Kita je asyik mengalah dengan diorg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MNH : hmmmm....tak de manusia yang tak buat silap.... :)

      Delete
  2. gaduh? emm, kita sengih2 dan berdoa je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shark : oit oit oit....sengih ye kau... :)

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. tapi kalau perkara yang kita buat tu betul, jangan takut untuk berbalah.
    perjuangkan apa yang betul...

    sbb kalau kita tak perjuangkan, cinta kita hanyalah berdasarkan penipuan...

    ReplyDelete
  5. Gibb: :)...berjuang demi keadilan...sailormoon...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. "ini keajaiban alam"

      btw, saailarmoon ade siri baru, Crystal Sailormoon

      Delete
    2. Gibb : eh ye ke...mana nak tengok???
      hahaha kantoi..nampak sangat gila tengok Sailormoon....muahahaha

      Delete
  6. tak la... i just dapat info je dari seorang guy ni....

    link die: http://www.chia-anime.com/

    baru je 4 episod ke udara

    ReplyDelete

Followers

World Clock