Wednesday, 1 October 2014

Penggemar cerita seram walaupun penakut ya amat .......


Filem seram Anabelle dah mula ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia...aku memang menantikan filem patung puaka arahan James Wan ni...perghhh start jatuh cinta dengan filem-filem pengarah hebat kelahiran Sarawak ni masa kerja dekat Kementerian Kewangan, Putrajaya...

Ingat lagi masa tu ada sorang akak kerani yang rapat dengan aku ajak menonton cerita Insidious Part 1...untung masa tu tak de keje sangat...so curi tulang tengok movie guna komputer kerajaan..hahaha....jalan cerita, mood seram dia plus lakonan mantap pelakon utama dia...memang A plus plus aku kasik....kena pulak actor utama dalam cerita tu boleh tahan hensem...mau nya tak merembes aku tengok...hahahahaha....

Dari kecik aku memang suka tengok cerita-cerita seram, thriller, misteri apa semua ni...adik-beradik yang lain pun satu kaki jugak...kat rumah tu berlambak-lambak DVD cerita hantu yang melayu punya, indon, hollywood, korea...semua ada....tapi malangnya....satu bekas DVD cerita hantu tu dah kena buang dalam kolam ikan belakang rumah oleh anak sedara aku...boleh pulak dia main lempar-lempar benda tu masuk dalam kolam....hampeh...nak menangis aku tengok DVD yang aku beli terapung-apung atas air...

Walaupun minat ya amat dengan cerita-cerita seram...aku ni penakut gila babi sebenarnya...hahaha....kalau tengok cerita hantu je, mesti kena ada something kat tangan aku...tak bantal..selimut...ataupun bear...

Tapi bila dah makin dewasa ni....aku rasa macam dah jadi berani sikit kot....walaupun masih lagi tidur dalam keadaan lampu terpasang....aku tak berani tidur dalam keadaan gelap kalau sorang-sorang...rasa macam ada something je bawah katil...rasa macam ada something je dok perati aku tidur...mak pernah nasihat suruh guna lampu tidur yang ala-ala suram tu...huh itu lagi seram...cahaya dia malap-malap gitu...lagi aku takut...baik terang-benderang terus....at least kalau hantu datang, aku senang sikit nak lari cari pintu bilik...tak de lah susah payah nak cari suis lampu dulu....

Sepenakut-penakut aku pun...aku pernah tolong pegang kan seorang budak perempuan ni kena rasuk hantu....ya ampun..ganas gila...naik kebas tangan aku....mujur tak kena tendangan percuma...kalau tengok muka budak tu, memang seram....dah selesai semua tu..ustaz yang pulihkan budak tu pesan kat aku suruh mandi, ambik wudhuk apa semua sebelum masuk tidur...dia takut makhluk halus yang rasuk perempuan tu masuk pulak dalam badan aku....yang pelik nya dekat aku sorang je dia cakap...padahal ada lagi beberapa orang masa tu...aku rasa lah..ustaz tu dapat tau kot..yang aku ni jenis lemah semangat....

So...nak cari masa sesuai nak tengok cerita Annabelle ni....kalau tak sempat, beli jer DVD dia...tak pun tunggu keluar Astro First....thanks to Abang KDL yang buat review pasal filem ni...rugi katanya tak tengok filem ni....



4 comments:

  1. awak, btw cd yang kene air masih boleh digunakan lah... i dah penah buat uji kaji ni.. asal x kutip balik cd2 tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gibb : owh ye ke ? tak tau la pulak....hahahaha..lagipun malas nak kutip balik satu-satu DVD yang dalam air tu...

      Delete
  2. Ermmm aku dah tengok dah.
    Tapi tapi tapi tapi.
    ermm tak pa la. kang spoil plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Unknown : haipppp..jangan spoil kan mood aku...hahaha..tapi aku ada la dengar yang ramai cakap macam biasa2 jer....

      Delete

Followers

World Clock