Saturday, 19 December 2015

#beautyispain

Tengah rajin nak update blog..hakhakhak....hari-hari aku nak buat entri baru..

Nanti sampai masa tang malas dia....berbulan-bulan la bersawang blog ni...

Btw aku tertarik dengan entri si budak macho ni...dia share tips nak kurus...simple jeee..tak payah nak beli segala jadah pil pil mengarut tu semua...tak payah kos pun...usaha dan komitmen yang tinggi je...

Hahhh..yesssssssssssssssssssssss...aku tengah berusaha gigih nak kasik buang itu semua lemak-lemak  tepu yang degil kat perut ni hah....

Ape je tak kena panggil...pouch bag, pregnant, boyot, beruang...

Harmmmm...mulut macam pungkoq....walaupun dalam nada bergurau..hancur luka jiwa ni beb bila dah kerap sangat jadi bahan lawak...

Padahal ada je yang lagi raksasa daripada aku...tu kat unit rekod..lagi la ya ampun..okey tak baik hina orang lain pulak....realiti dooooniaaaa nihh kejammmmmmm....adat yang buruk selayak nya dihina dicaci dikeji...*nanges*

Aku bukan nya laaa gergasiii sangat pun...perut ni jeee..tak tau laaaa kenapa semakin maju membengkak...diri pulak pendek tak cukup inci...memang nampak laaa persis pengguin mengandung 9 bulan...nak kata ado laki...dah lama kena cerai....tak mungkin benih dia subur dalam perut aku ni...jangann laaaaaaaa....mintak simpang...aku nak benih yang helok-helok dan baik budi pekerti saja...jantan haprak tu tak layak jadi ayah kepada anak-anak aku...tooodiaaaaaaaaaaa....feeling2 woman sangat....kena sumpah konek bertukar jadi vagina...meraung terus akuuuu...

Oleh sebab tak tahan kena sindir..aku dah start laa program diet aku sendiri..kununnnnnn....jangan terkubur sekerat jalan sudah....lagipun next year plan nak pi coti coti kat Tioman..kann agar-agar kannnnn...kita kan nak carik jodoh kat sana...nak jugak la nampak cantik pakai bikini....untung-untung ado mat salleh lamar kat tepian pantai nan indah tu...berangannnn tak mau kalahhh...

Btw...beberapa tips yang budak macho kasik tu, aku dah start buat...

First, dah belajar nak teguk air putih banyak...gila kembung air je aku...kencing tak payah cakap laaa...kerja nak ke toilet jeee...tapi kan bersih je tengok urin tu..dan tak berbau....dia kalau yang urin terlampau keruh plus bau hancing pulak...maybe something wrong kat korang punya fungsi buah pinggang...

Second...yang ni aku baru belajar dari si agar-agar....Tabata exercise...simple tapiiii mengah nak matiiii....nampak je macam..hek eleh..lompat-lompat..tonggek tonggek buntut jeerrrr....sekali kau buat...baru 1st set..dah terjelir-jelir lidah...korang taip jer tabata workout kat youtube..ado banyak...macam aku, buat yang untuk beginner je dulu...plus sekarang ni seminggu sekali ado kelas aerobic...kira ado jugak la aktiviti merembeskan peluh peluh jantan nihhh...kurangkan xtvt membuta macam ular sawa kekenyangan...

Third....diet yang sihat...hahhh hatni yang agak menyeksa jiwa raga...perut orang melayu weiii...mana tahan kalau sehari tak jamah nasi....karbohidrat dan orang Malaysia dah sebati...slow-slow jugak la aku kurang kan makan nasi...lemak-lemak, goreng-gorenag, minyak apa semua tu...sekarang ni pi keje aku bawak bekal...sebab nak avoid pi tapau makanan goreng2 kat kedai kat pasar yang sedap tuu...malam aku akan rebus siap-siap..ayam bahagian dada...plus carrot, x pon sayur-sayur hijau...tapi feveret aku adalah carrot..sebab dia panjang dan tirus di hujung..ehhhhh..pagi bangun awal-awal, just reheat balik dalam microwave..campur la sikit sos tiram ngan lada sulah bagi rasa...kalau tak rasa dia plain sangat...dah macam makanan kucing je nanti..selera pulak aku nak telan...

Dah seminggu lebih aku amalkan pemakanan macam ni...not bad la...blood test ado tunjuk perubahan sikit...cholesterol ado turun sikit walaupun still outside the normal range...gula normal...uric acid yang aku impress sikit...dah masuk normal range..selalu high memanjang...untuk pengetahuan uric acid kalau kat lelaki...memang selalu akan tinggi..lagi-lagi peminat seafood...sebab tu lelaki ramai yang kena gout...tanda-tanda awal, selalu rasa kebas-kebas kat kaki....

Gitu la gamaknya....wish me jangan laaaa hangat-hangat taik ayam je....NAK KURUS, NAK KEMPISKAN PERUT, NAK ADO SIX PACK....setiap tahun ade je muncul dalam list azam tahun baru...sebab tak pernah tercapai....kalau laaa masuk dalam sasaran kerja tahunan aku..,mampus rendah je markah LNPT aku setiap tahun...

#beautyispain #gogopowerranges #roadtoperutramping







25 comments:

  1. Gudluck kid..jgn sekerat jalan sudah..hehe..

    Majulah kid untuk kurus!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aries : yaaa maju lahh diet untuk six pack....mampoooo.. :)

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Delete
  2. Hehehehe...abg kid mesti boleh punyalah...u can do it..jom sama-sama kita kurus..-.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Carl : jommm...nanti kita lawan tayang perut six pack okehh... :)..

      Delete
  3. Lepas ni ex2 Kid boleh gigit jari tengok washboard abs Kid..hehe

    Good luck!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamen : yesssss....gigit kote sendiri la depa nanti..*konon*...hahaha...jauhhhhhhhhh lagiiiiii perjalanan nak dapat body idaman...

      Delete
  4. Boleh Kid.
    Yakin pada diri sendiri.
    Kalau rasa nak quit,
    ingat balik kenapa start.
    Kalau liat juga,
    Nnt saya cari,
    pulas perut.
    Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yusuf : tq bro...aminnnnnn....hahahaha...sakit awak kalau kena pulas peruttt..

      Delete
    2. pulas-pulas manja je.
      ke awak prefer pulas kat mana.

      Delete
    3. Yusuf : mana lagi part boleh dipulas ???????

      Delete
  5. Kid biar laaa perut mengelembung tu .. nanti bleh letup2 perut awak guna mulut .. hahaha ..

    Anyway, selamat mencantikkan diri adikku .. ingat kalau jumpa orang cakap gemok is awesome ..bunuh saja orang itu sepantas kilat ..hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu'man : cer buat sikit letup2 perut tu...
      tq abam..hikhik...kalau gagal misi nak ramping ni..jgn benci saya yaa... :)

      Delete
  6. gooooo jng jadi UMBRO hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agara agar : wehhhh aku ado pic hang dgn dia...hahahaha...boleh buat ugutan nihh..

      Delete
    2. Mst mlm2 ang tumbuk2 pic tu kan n berkata KENAPA BUKAN AKU DIDALAM GAMBAR ITU

      Delete
    3. terima kasih byk2...aku rela berkorban...ambik la diaaaa....aku kasi free..hahaha

      Delete
  7. Body hg skang dh cantek wak, klu melidi sgt nnti xstim lak nengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazzlee : tak de laaaa....perut boroi nii...nak kempiskan perut ni hahh...alaaaaa bukan nak kurus sangat2...x suka pon kurus2 ni...x best peluk kannn.. :)

      Delete
  8. Nnt update la gambar before and after. Aku pun tgh nak buat balik sixpack lama x workout tinggal 1 pack je. Btw hi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Val Rahman : hiiiiiii Val rahman...kelas nama..
      kita bukan retis awakkk nk tunjuk perubahan tu....malu seyh...hasil pon x nampak lagi ni...good luck for u..jom sama-sama menuju dapatkan six pack...

      Delete
  9. Replies
    1. Tebuan : tq en. tebuan...body tebuan helokkkkk....nak jugak macam hang... :)

      Delete
  10. Kidd...nanti dah kurus jangan lupa buat parti...mesti ader KFC 2 barrel...mesti ade kek 3 tingkat dengan extra cream cheese....huhuhu...;-P

    well, pas dah kurus gemuk balik lah tu jawabnya tu kalo amalkan pemakanan yang dicadangkan oleh Amir kat atas tu...

    PS : Amir tambah skit cara nak diet tu...kurangkan pengambilan nasi...kalau malam makan tu cuba tukar diet dari nasi kepada bihun sup ker...atau roti (whole wheat) ker...and nak cepat lagi minum lah teh orang kampung...hihihi...;-P

    PSS : Tapi kan Amir rasa kalau Kidd terlampau kurus sgt pun tak baik gak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amir : tq awakkk...hihi...sedang usaha tahan makan nasi...seksa ya amat..

      Tak la nak kurus kerengga...nak kuruskan perut ni sikit je...sekarang bmi pon dah masuk kategori obes dahhh...at least nak normal kan bmi..hihihi

      Delete

Followers

World Clock