Sunday, 27 December 2015

Sayonara 2015...

Kejap benorr dah nak sampai penghujung tahun 2015....pejam celik makan minum berak kentut tido...lagi beberapa hari je lagi kita nak hidup dalam tahun 2015..

Kalau tanya aku...macam mana tahun ni???

Emmmm...not sure macam mana nak jawab..sejujurnya aku tak gemar campak belakang balik satu per satu apa benda yang dah aku buat...benda dah lepas...plus aku ni jenis pelupa...daripada sakit kepala kepala perah otak nak ingat balik benda yang lepas...baik aku pikir apa benda yang aku nak buat in future...past is past...

Tapiii ada jugak laaa certain thing yang aku simpan dalam otak ni hahhh...yang mana kenangan yang molek-molek...sebab tu wujud nya kamera...betapa besarnya jasa kamera dalam mengabadikan moment-moment indah dalam kehidupan seharian kita..

Tahun ni tak de apa sangat perubahan besar dalam hidup aku...badan makin membesar dan membengkak ade laaa...

So next year kena pulun untuk mengecik kan badan....jangan malas-malas...babap kanggg...

Bermula dengan percutian kat pulau pada awal tahun ni dengan agar-agar...best siottt....salah satu tempat yang aku suka...pulau dan pantai...dasar ada genetik badak berendam...harus laaa nak cari tempat berair je..

Next year kena pi lagiii ye agar-agar...Tioman...dah mimpi-mimpi dah nii...hahahaha

Pastu aku senyappp seketika dalam dunia blog nih...sebab ada beberapa benda dalam diri aku yang perlu diperbetulkan...antaranya

1. Jangan mudah berharap
2. Jangan mudah cair
3. Jangan mudah perasan

Hopefully apa yang aku dah set dalam diri ni..dan sering remind banyak kali...jangn jangan dan jangan...berkekalan la untuk tahun-tahun yang mendatang..

Tahun ni jugak ada la pencapaian dalam hidup aku..tak banyak..tapi ada la jugak...

Dapat join pertandingan aerobic dengan agar-agar....dapat tempat ke-3..yeahhhhh...first time masuk pertandingan ni tunggek tunggek atas stage depan khalayak ramai...hahahaha...

Next year kita aim untuk better place ya agar-agar...

Emmmm..mende lagi laa yang best pasal tahun ni..see aku ni cepat lupa....

Aaaaa....dah nak cukup setahun dah aku dengan agar-agar kamceng...ingat lagi mula-mula dia tegur pelawa celebrate new year kat rumah dia nu hahhh kat puncak paling tinggi kat tanah rata ni...orang-orang kaya je dok atas tu...hikhikhik...

Cukup setahun 1 Januari 2016 nanti...

Sedih nokk..this year tak dapat nak celebrate new year sama-sama...aku kena balik...ada hal sikit nak kena uruskan...plus abang aku nak  buat kenduri doa selamat masuk rumah baru....yukk sape orang-orang Kulim...weekend ni aku terbang ke Kulim...

Agar-agar pun balik rumah mak pak dia...orang tuuu nak pi umrah dah tak lama lagi...alhamdulillah nak masuk kali kedua dah hang berpeluang jejak kaki ke tanah suci...tolong doakan untuk aku yaaaa...detail aku gitau nanti...hikhikhik

This year tak de la party kat rumah hang...no steamboat laaa....kalau tak aku nak cop siang water crest jeee...eh betul ke sayur kita siang...

Thank u agar-agar...tahun ni ko banyak tolong aku....hope tahun depan kita tak gaduh tauuu...muahahaha...mampus laa kalau kita bermasam muka...rahsia aku banyak ko pegang...dan rahsia hang pun banyak aku simpan...dalam bentuk gambar pun adooo...muahahahahahahah....

Tahun ni walaupun hidup solo..tapi aku ade kawan-kawan...mereka la yang menceriakan hidup aku selepas family aku...duduk jauh dengan family...kawan la yang support hidup aku....kita kena saling support...tak de kawan...tak hidup la aku kat perantauan ni...

Dari segi relationship...macam aku cakap..tahun ni tahun aku solo...hmmmm....bukan tak de yang nak masuk meminag...cehhhhhhh perasan....hahaha..ade je..tapi hati masih belum ready nak couple semula...yes trauma paling tepat..takut nak hadapi kekecewaan...walau hati meronta-ronta ni nak berlaki...gatal nyaaaaaa aku...

Tipu la cakap kalau tak jeles tengok orang lain couple....makan hati beb...tapi ye laaaa...kita tengok je la next year apa jadi....

Plannning untuk next year tu....ade la sikit-sikit...nak pi bercuti....macam aku mention awal tadi...nak kurus..yaaaaa....itu azam setiap tahun....wish me yaa...tak mo dah jadi azam untuk the next year 2017 pulak....

Babai uollssss....aku rasa ini entri last untuk tahun ni...banyak benda nak kena settle kan sebelum aku cuti panjang next week....tak terkejar ni hahh...tapi tetap ada masa tulis blog...hikhikhik

Happy new year to korang korang korang korang korang yang baca blog aku ni...thanks a lot yang luang masa singgah kat blog yang tak seberapa ni....insyaAllah 2016 bakal membawa sinar dalam hidup kita...amin

Salam sayang dari Kindaichi kid dan isteri dan anak-anak...ehhhh...joking...sayonara 2015...

Muahhhhhhhhhhhhhhhhh.....hahahahaha *tiru Dato' Vida*






21 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazzlee : tak de silap kat mana2 pun...ampun dan maaf ya Jazzlee..hopefully kita still dapat berkawan untuk tahun yang mendatang...walaupun di alam maya...love uuuuu...
      :)

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Delete
  2. Yes masih ingt moment tu,,2 insan yg ade rupa tapi kurang keyakinan ( kita la tue) bertemu di maybank lantas hubungan tu berkekalan hinga sekarang,,tq sngt sebb ang sudi jd kwn aq TUTEK,,krn ang aku berani kongsi masaalah songsang ni,,kerana ang aku build up balik semangat aq la ni , because of u aq kuat ,,kata2 ang memang terkesan,,,,aku bangga ade member mcm ang,,,seyes hope kita jd BFF n hope ang x malu la ngan aku hahahahaha,,,,,,,,,tq be a good frend time aku sedih ,,tak terbalas sebb ang x nak SEROL DAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. heyyyy sape kata x mau serol...hahahaha..x dapat pisang serol...bagi aku murtabak serol pon dah cukup..

      wehhhh nasi lemak sedappp....mai lagi..x cukup 1...

      Delete
    2. pulak,,,nak semula la neh,,,,ok tu tambah dlm PLAN TAK SENGAJA NNTY,,,nasik lemak elok x seb ade yg dpt mentah sikit

      Delete
  3. Well Kidd...Amir harap tahun depan Kidd mendapat kebahagiaan...disayangi...dan lebih sukses...

    PS : Amir pun suker cuti-cuti ke pulau macam Kidd...terutama kalau boleh snorkeling...biasalah Hidupan Laut macam Kidd gak....*larikkk....;-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amir : hidupan apakah ituuuu...macam dapat diteka je..
      jom jom pi holiday next year...

      happy new year Amir....kalau datang sini..roger la...lepak2 dengan agar2 sama... :)

      Delete
    2. Boleh teka hidupan tu...? hehehe...;-P

      Insya-Allah...kalo Amir naik ke tempat sejuk tu Amir bagi tau...bole lepak minum2 ker kan...;-)

      Delete
  4. Semoga 2016 lebih baik dr sebelum (ayat cliche sbb xtau nk komen ape)..kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aries : amin....u too...hahahaha...belajar helok2 ya.... :)

      Delete
  5. Semoga tahun yang mendatang akan lebih baik daripada tahun-tahun sebelum ini..-.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Carl Dani : insyaAllah...aminnn...u too...

      Delete
  6. Ayuh goyang dumang ..bikin hati jadi senang ... aerobik sgt ko dik .. nk kurus leper sng jer ..gi kuantan suruh lori bauksit lenyek lemak2 tepu tu ..kehkeh ..

    Happy new year kid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu'man :yahhhh ayuhhh donggg....
      hahaha....leper sgt x mooo...

      Happy new year abam Nu'mannnnnn....

      Delete
  7. Tahun depan kalau dah fit..ada 6 pax jangan jual mahal sangat nanti solo sampai ke tua..ekekeke..kidding.

    Happy new year Kid! semoga cepat kurus..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamen : hahahahah...nak kurus pun jenuh ni hahhh...lagi la nak ada six pack...alamatnya andartu la bawak ke tua..

      Happy new year kamennnn....

      Delete
  8. Happy new year kindaichi ngan agar2 nye :)

    ReplyDelete

Followers

World Clock